Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu

Poznańska Akademia Muzyczna im. Ignacego Paderewskiego jest jedną z ośmiu Akademii Muzycznych w Polsce. Początki jej działalności datuje się na rok 1920, gdy powstała pod nazwą Państwowa Akademia i Szkoła Muzyczna.

W celu promocji potencjału artystycznego Uczelni i miasta oraz możliwości realizacji ambitnych przedsięwzięć muzycznych, Poznańska Akademia Muzyczna zainwestowała w najbardziej nowatorską pod względem architektonicznym i wyposażenia salę koncertowo multimedialną województwa wielkopolskiego . Aule Nova. Patronat honorowy nad otwarciem sali w roku 2006 objął Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W ramach inwestycji firma M. Ostrowski dostarczyła, zamontowała i uruchomiła kompletny system elektroakustyczny składający się z:
– aktywnego rozdzielacza sygnałów fonicznych wraz z przedwzmacniaczami oraz cyfrowej konsoli fonicznej,
– systemu nagłaśniającego widownię oraz monitorów scenicznych,
– wyposażenia studia nagraniowego,

Transmisja sygnałów do aktywnego rozdzielacza sygnałów fonicznych firmy LAR odbywa się wprost z przyłączy scenicznych w domenie analogowej. Następnie sygnał jest rozdzielany na cztery grupy sygnałów przeznaczone do:
– konsolety frontowej,
– konsolety monitorowej,
– przyłącza dla odbiorców zewnętrznych, takich jak TV czy radio,
– reżyserki nagraniowej,

Sygnał przeznaczony do konsolety frontowej YAMAHA M7CL trafia do przedwzmacniaczy mikrofonowych YAMAHA AD8HR, konwerterów analogowo-cyfrowych, następnie w formacie AES/EBU jest przesyłany do cyfrowej konsoli fonicznej. Realizator kontroluje wprost z konsolety takie parametry przedwzmacniaczy jak czułość wejściowa czy parametry filtru górnoprzepustowego. Sygnał z konsolety cyfrowej w formacie AES/EBU trafia na wzmacniacze mocy firmy D&B, które zasilają zestawy głośnikowe również firmy D&B. Wzmacniacze mocy wyposażone są w procesor sygnałowy dokonującej obróbki czasowej, dynamicznej i częstotliwościowej sygnałów.

W systemie nagłaśniania zastosowano ciekawą konfigurację zestawów głośnikowych niskotonowych umożliwiającą wytworzenie kierunkowej charakterystyki promieniowania w zakresie małych częstotliwości. Jest to niewątpliwie jedna z ważniejszych cech systemu znacznie poprawiająca komfort pracy, zarówno muzyków na scenie, jak i realizatorów dźwięku, ale co jest szczególnie istotne, wrażenia na widowni. Uzupełnieniem systemu nagłaśniającego są aktywne monitory sceniczne firmy RENKUS-HEINZ.

W skład wyposażenia studia nagraniowego wchodzą m.in. wysokiej klasy przedwzmacniacze mikrofonowe firmy Millenia Media HV-3D oraz UNIVERSAL AUDIO 2-610, cyfrowa konsola foniczna YAMAHA 02R96V2, monitory studyjne AMDAM AUDIO S3A oraz cyfrowy system rejestracji wielośladowej PRO TOOLS.

Wszystkie urządzenia zostały zamontowane w meblach studyjnych zaprojektowanych i wykonanych tak, aby zminimalizować zjawisko odbijania się fal dźwiękowych od dużych powierzchni typowych mebli będących na wyposażeniu studiów nagraniowych. Tak zaprojektowany i wykonany system na pewno wielokrotnie dostarczy niezapomnianych wrażeń zaproszonym gościom.