Elementy zestawu:
8 x TW AUDiO VERA10
2 x TW AUDiO VERA L24
6 x TW AUDiO VERA S30
5 x Powersoft K3DSP
TW AUDiO VERA10
FAKTY: VERA10 to system liniowy stworzony dla tych, którzy potrzebują świetnych parametrów w niewielkiej obudowie, szybkości i łatwości przy montażu, a jednocześnie kompaktowego i nienarzucającego się wizualnie systemu. Jednym słowem – elastyczności. VERA10 zapewnia bardzo dużą skuteczność przy zachowaniu niewielkich wymiarów oraz wagi – świetnie nadaje się do nagłaśniania wydarzeń tak małych, jak te dla 10 osób, jak i tych większych do 10000 osób. Na potrzeby systemu został opracowany 10″ neodymowy głośnik przetwarzający niskie i średnie częstotliwości. W połączeniu ze specjalną konstrukcją obudowy osiąga skuteczność przekraczającą 103 dB (1W/1m). Falowód, który poddano licznym modyfikacjom, pozwala na wytworzenie spójnego czoła fali o promieniu 10°. Wszystkie te cechy zapewniają bardzo duży headroom i minimalne zniekształcenia, również powyżej 8kHz.
EFEKT: krystalicznie czysta góra, bardzo dobra zrozumiałość mowy i głębokość sceny dźwiękowej – ten system wyróżnia się w miejscach o wymagającej akustyce. Obracany falowód, standardowo o 80° pokryciu w poziomie, można łatwo wymienić na szerszy o 120° pokryciu. Niska masa oraz łatwy w obsłudze system podwieszania dają możliwość zbudowana gron o wielkości nawet 18 elementów. Wszystkie okucia i elementy do mocowania (poza ramą) są na stałe przytwierdzone do obudowy – co eliminuje możliwość ich zgubienia. Dzięki rozszerzonej możliwości przenoszenia niskich częstotliwości, w wielu sytuacjach VERA10 radzi sobie bez użycia dodatkowych subwooferów. System uzupełniają subwoofery VERA S15 oraz S30. VERA S15 można podwieszać nad gronem jeśli nie ma możliwości ustawienia głośników na ziemi.
Dostępny jest szeroki wybór różnych akcesoriów ułatwiających transport, podwieszanie i codzienne użytkowanie. Np. wózek transportowy DL10 może przewieźć aż 24 moduły VERA10 zajmując powierzchnię jednej europalety (1200 x 800 mm). Myślisz, że systemy liniowe można tylko wieszać? Nic podobnego! Przy pomocy ramy RF300 można głośniki stawiać na ziemi. Chcesz postawić dwa lub trzy moduły na statywie? Proszę bardzo – specjalna rama SF10 i mamy mały system na eventy!
Dane techniczne:
Przetworniki | 1 x 10″ LF / 2 x 1″ HF |
Pasmo przenoszenia | 60 – 15000 Hz |
Moc program / peak: |
500 / 1000 W biamp LF 200 / 400 W biamp HF 600 / 1200 W, z wewnętrzną pasywną zwrotnicą |
Impedancja | 16 Ohm biamp LF 16 Ohm biamp HF 12 Ohm biamp HF |
Kąty promieniowania | 80° lub 120 ° x 10° |
Czułość 1 W / 1 m | 103 dB biamp LF 112 dB biamp HF 104 dB pasywny |
SPLmax / 1 m / peak | 133 dB |
Wymiary (wys. x szer. x gł.) | 275 x 500 x 355 mm |
Waga | 16,9 kg / 18 kg z pasywną zwrotnicą |
Wykończenie | Czarna pianka poliuretanowa |
TW AUDiO VERA L24
To nie jest głośnik jaki spotkacie na każdym rogu. Jest to bardzo wyjątkowe rozszerzenie nisko-średniotonowe systemu VERA10. Hybrydowa konstrukcja, wyposażona w dwa 12″ przetworniki ma zalety obudowy bass-reflex oraz tubowej. L24 wspomaga główny system w zakresie 70-400Hz. Dzięki temu system VERA jest jeszcze bardziej elastyczny i może dostarczyć więcej ciśnienia kiedy tylko tego potrzebujesz. Oczywiście wymiary i okucia pasują do reszty systemu, można go stawiać lub wieszać, a wysokość jednego L24 to tyle co dwa moduły VERA10. Kiedy używać L24? Kiedy tylko potrzebujesz więcej mocy w niskim środku i/lub chcesz by system brzmiał potężniej również na większych odległościach. Zwykle wystarczy jeden na każde trzy moduły VERA10, jednak nawet cztery lub pięć znacznie zyskają na obecności choćby jednego L24. VERA L24 można podwieszać zarówno w ramach głównego grona jak i obok – np. w przypadku dużego koncertu świetnym rozwiązaniem są dwa osobne grona – sześć L24 wiszących obok dwunastu VERA10. Obudowa L24 jest lekko ścięta co pozwala na wyginanie grona i harmonijne połączenie z resztą modułów. Dysponując L24 można też odfiltrować VERA10 nieco wyżej i tym samym zapewnić jeszcze więcej headroomu. Jeśli dodamy do tego jako podstawę subwoofery BSX, można sobie wyobrazić jaki potencjał drzemie w tym czterodrożnym, aktywnym systemie. To właśnie jest elastyczność, którą daje system VERA.
Dane techniczne:
Przetworniki | 2 x 12″ LF |
Pasmo przenoszenia | 63 – 400 Hz |
Moc program / peak: |
1300 / 2600 W |
Impedancja | 8 Ohm |
Czułość 1 W / 1 m | 102 dB |
SPLmax / 1 m / peak | 135 dB |
Złącza | 2 Speakon NL4, połączenie pin 2 |
Wymiary (wys. x szer. x gł.) | 550 x 500 x 560 mm |
Waga | 30,7 kg |
Wykończenie | Czarna pianka poliuretanowa |
TW AUDiO VERA S30
Projektanci TW Audio podczas tworzenia systemu VERA doszli do wniosku, ze jego potencjał znacznie przekracza małe i średnie eventy – potrzebuje on swojej mocnej, dedykowanej podstawy. Przystosowanie jednego z najlepszych subwooferów na rynku do naszych wymagań było rzeczą oczywistą, tym bardziej, że wspomniany sub pochodził z TW Audio. S30 dzieli z B30 tą samą hybrydową konstrukcję i wymiary oraz jest z nim kompatybilny zarówno elektronicznie, jak i akustycznie.
Zamontowano w nim nowe głośniki o dużym maksymalnym wychyleniu, a całość wsadzono do niezwykle wytrzymałej na warunki atmosferyczne obudowy. S30 ma wbudowane okucia (zgodne z systemem VERA) i waży jedyne 42kg, dzięki czemu można bezproblemowo tworzyć wiszące grona basowe – w pionie, poziomo, z tyłu lub obok głównego grona VERA10. Tworzenie gron kierunkowych (również z subwooferami grającymi w tył) to pestka! S30 to prawdziwa podstawa całego systemu: możesz postawić cztery S30 jeden na drugim, na nich rama GF10 i aż do 8 modułów VERA10 na nich
Dane techniczne:
Przetworniki | 2 x 15″ LF |
Pasmo przenoszenia | 35 – 200 Hz |
Moc program / peak: |
2000 / 4000 W |
Impedancja | 8 Ohm |
Czułość 1 W / 1 m | 98 dB |
SPLmax / 1 m / peak | 133 dB |
Złącza | 2 Speakon NL |
Wymiary (wys. x szer. x gł.) | 446 x 706 x 800 mm |
Waga | 42 kg |
Wykończenie | Czarna pianka poliuretanowa |
Powersoft K3DSP
Wszyscy wiedzą, że wymagania stawiane profesjonalnym wzmacniaczom rosną z roku na rok. Nie tylko neutralność, duża moc czy stabilność są w cenie. Chcemy żeby były małe, lekkie, miały DSP, cyfrowe wejścia, były sterowane zdalnie i miały wyświetlacz.
TW Audio po wielu testach wybrało wzmacniacze Powersoft K3DSP. Dlaczego? Ponieważ: Powersofty są w stanie dostarczyć ponad 150 Vp-p na wyjściach. Co oznacza 1400 W przy 8 Ohm lub 2400 W przy 4 Ohm. Nawet praca przy niskich impedancjach nie sprawia K3DSP żadnego problemu dzięki zdolności oddania ponad 50 A na kanał. To wszystko w obudowie wielkości 1U, głębokości jedynie 340 mm i wadze 9 kg!
Wzmacniacze mogą pracować wszędzie na świecie (automatyczny wybór napięcia wejściowego) i mają zabezpieczenie przed podłączeniem zbyt wysokiego napięcia (400V). Wewnętrzne przetwarzanie sygnału odbywa się przy parametrach 24bit/96kHz, a zdalne sterowanie odbywa się przy pomocy protokołu RS485. To jednak nie koniec zalet! 50 presetów fabrycznych, 150 dodatkowych presetów do zapisania na karcie pamięci, możliwość wgrania najnowszego firmware przez użytkownika, wejście cyfrowe w standardzie AES3 i dodatkowo możliwość przesyłania audio przez sieć Ethernet…
Dołączone oprogramowanie (PC) umożliwia sterowanie wieloma parametrami wzmacniacza przez sieć: filtry, limitery, gain, delay czy routing. Parametry ściśle związane z konkretnymi głośnikami TW Audio pozostają zablokowane w presetach i nie można ich przypadkowo zmienić.
Przyszłościowy, lekki wzmacniacz – tak można w kilku słowach opisać Powersoft K3DSP.
Dane techniczne:
Liczba kanałów | 2 |
Moc wyjściowa | 2 x 2800 W (2 Ohm), 2 x 2600 W (4 Ohm), 2 x 1400 W (8 Ohm), 1 x 5600 W (Bridge 4 Ohm), 1 x 5200 W (8 Ohm) |
Napięcie wyjściowe | 165 V (peak) |
Prąd wyjściowy | 102 A (peak) |
Napięcie robocze | 100-240V 50/60Hz |
Pobór mocy/prądu | w spoczynku 112 W: 0,57 A (230V), 1,14 (115V), 1/8 max. mocy wyjściowej dla 4 Ohm 813 W: 4 A (230V), 8 A (115V), 1/4 max. mocy wyjściowej dla 4 Ohm 1625 W: 7,4 A (230V), 14,8 A (115V) |
Temperatura pracy | 0 – 45 °C |
Chłodzenie | Wentylator z automatycznie zmienną prędkością, przepływ powietrza od przodu do tyłu (filtry przeciwpyłowe) |
Gain | 35dB, 32dB, 29dB, 26dB, wybierane przez użytkownika |
Impedancja wejściowa | 10 kOhm |
Pasmo przenoszenia | 20Hz – 20kHz (1W na 8Ohm, +/-0,5dB) |
Stosunek sygnał/szum | >106 dB (20Hz – 20kHz) |
Separacja przesłuchu | >70 dB (1kHz) |
Złącza wejściowe | 2 x zbalansowane XLR, AES w kanale 2 XLR |
Port sieciowy RS485 | 1 x RJ45 |
Złącza wyjściowe | 2 x Speakon NL4MD, 2 x XLR |
Zasilanie sieciowe | IEC 20 A |
Wymiary | 19″/483 mm x 1U/44,5 mm x 380 mm |
Waga | 17,7 kg |
Procesor DSP | |
Przetwornik A / D | Podwójny 24-bitowy 96 kHz, zakres dynamiki 127 dBA, THD <0,005% (20 Hz – 20 kHz) |
Przetwornik D / A | Podwójny 24-bitowy 96 kHz, zakres dynamiki 122 dBA, THD <0,003% (20 Hz – 20 kHz) |
Pamięć | 8 MB (RAM) oraz 2 MB (Flash) dla presetów |
Presety | 50 przechowywanych lokalnie + 150 przechowywanych na karcie |
Cyfrowe wejście audio | AES3 |
Opóźnienia | Do 4 s na wejściu i do 32 ms na wyjściu |
Filtry zwrotnicy | (Butterworth, Linkwitz-Riley, Bessela, Arbitary Asymmetric, 6 dB/okt do 48 dB/okt (IIR), liner phase (FIR), hybrid (FIR + IIR) |
Wyjściowy EQ | 16 w pełni parametrycznych filtrów na kanał, IIR: peaking, hi/lo shelving, hi/lo pass eq, band pass, band stop, all pass |
Wejściowy EQ | 3-warstwowy (PEQ, raised cosine, shelving), 32 filtry każdy + grupa filtrów, do 256 filtrów na kanał |
Kompensacja | Do 2 Ohm negative / positive kompensacja kabla (Active DampingControl™) |
Limiter | Power limiter (TruePower™, RMS voltage, RMS current) + Peak Limiter |